Sunday, October 15, 2006

horoskop jawa

Oleh kerana terpengaruh dengan panggilan Saudara Khalid Jaafar untuk 'menilik' diri mengikut kalendar jawa, maka saya tidak dapat menahan perasaan untuk tahu, dan terus belajar ilmu jawa ini. Eureka! saya telah berjaya rupanya untuk menilik diri saya sendiri mengikut kiraan kalendar jawa yang dikenal sebagai Wetonan.Saya dilahirkan pada hari yang dikenal sebagai Selasa Legi. Akan tetapi saya tidak akan mengikut jejak langkah Saudara Khalid Jaafar untuk mendedahkan sifat saya mengikut takwim Jawa ini.

3 Comments:

Blogger Dhani said...

selamat hari raye! :)

9:53 AM  
Blogger Freeviolence said...

apa yang rahsia sangat tu smpai tak nak dedahkan

12:27 PM  
Blogger Jaisma Jaafar B Musa said...

sebab dirahsiakan kerana bagi mereka yang mahir dalam perkiraan wetonan ini boleh menyebabkan nahas bagi empunya diri dengan mencari titik kelemahan orang tersebut.
tetapi bagi yang mengambil petunjuk dan panduan.. ianya dilakukan untuk banyak perkara berfaedah dalam pelbagai bidang, dengan menngelakkan hari dan waktu nahas / maut dalam /sebelum melakukan sesuatu pekerjaan.

8:36 PM  

Post a Comment

<< Home